Monday, March 7, 2011

Suatu Kebetulan~


ini suatu kebetulan, bukan suatu janji. ceritanya bermula begini, ketika tiba di hentian kuala rui grik, perak. aku telah turun bus dan pergi melantak seorang diri, tetiba ada akak sorang ni tegur, 'nak g mana dik, penang ke?' aku menjawab ye aje.. malas nak jawab banyak coz telinge tetiba jadik pekak, bila bercakap pon, rasa macam suara slow je.. aku bukan pekak semulajadi, tapi penangan turun naik bukit, tekanan udara wat telinga aku jadi tersumbat dan tetiba pekak!

dalam malas-malas terpaksa la melayan akak sorang ni bercakap, dia sangt-sangt friendly.. rasa kesian lak lau tak di layan.. terpaksa melayan walaupun telinge rasa sedikit pekak, suara terasa macam tak terkeluar. duk sembang-sembang..pung pang pung pang.. tetiba, 'akak ada anak buah, kat USM, nama dia Padayappa (bukan nama sebenar).

Gullp... Padayappa...? erm..

dik kenal ke?? akak tu tanya aku bertalu-talu n bertubi-tubi..

eh..ermm..tak kenal pon.. ( suara tersekat di kerongkong).

akak ni mak sedara Padayappa...beria-ria beliau bercerita.

owh..mcm tu..aku bersuara lemah, suara dah tak mahu keluar lansung..

p/s: Aduhai..Padayappa..musuh ketat incik kassim... kalau aku masih dengan Incik Padayappa, maknanya akak tuh bakal mak sedara aku la eh??? yerkkk... gedik!

sila sedar diri, minggu depan kena lapor diri kat cik esah, wahai shapika!

No comments:

Post a Comment