Tuesday, March 22, 2011

Mari belajar berenang

1. Wait for the man who Doesn’t mind meeting your parents,
2. Opens the car door for you,
3. Makes you smile without trying,
4. Calls you beautiful & means it,
5. Doesn’t care when you hang with friends,
6. Lets you rest your head on his shoulder,
7. Kisses you on the forehead,
8. Holds your hand while he’s driving,
9. Doesn’t laugh at you when you fall, He just helps you up & asks if your okay.
10. He wants you to get along with his friends,
11. Will show you off to the world,
12. Makes sure your home by curfew,
13. Will tickle you even after you tell him to stop- Because he knows you secretly love it.
14. He is actually interested in how your day was,
15. He makes you sit in the middle of his truck - Because by the window is too far away.
ahhhh...manis macam gula-gula~
HE IS LIKE THAT...:)



dalam banyak-banyak ni, ada satu yang menarik perhatian, iaitu no.9!

pada suatu hari, aku b'ria nak belajar berenang, dan 'dia' pon jadi lah cikgu tak bertauliah aku.


' nak berenang kena tahu apungkan badan, cara nak apungkan badan senang je, kena relax n tahan napas kejap, bila dah terapung jangan nak dongakkan kepala.' panjang lebar cikgu bagi tazkirah cara-cara berenang.


bab apungkan badan, kiranya dah lulus 70%, sekarang masa tuk gerakkan kaki dan tangan supaya dapat bergerak ke depan. " nanti, rapatkan kaki, pastu gerakkan kaki laju2, tangan kena menguak kedepan".


dengan penuh semnagt la.. aku apungkan badan, aku gerakkan kaki, gerakkan tangan! tetiba rasa nak nak gelak terok2 walaupun masa tu tengah apungkan badan.


ade ke patut kaki aku terkankang, pastu gerak entah ape2, tangan lak duk tepuk2 permukaan air, da bukan mcm menguak da, da mcm rama-rama da.. terus aku tenggelam.


bila da cikgu tarik ke permukaan, muka cikgu relax je, tak gelak pon, aku je yang duk gelak tak sedarkan diri, tetiba cikgu tya" ok ke?!, da macam orang lemas da....".


bila cikgu nampak aku ok n gelak tak sedarkan diri, baru lah dia gelak ugak, bila dia dah gelak mulalah mengutuk2... aku ambik keputusan tak nak belajar lagi..whooooaa! agaknya, bila duk dalam air, arahan otak kepada kaki dan tangan tak berapa nak sampai kot~

p/s: sampai sekarang cikgu masih mengata,,,huhhh!

No comments:

Post a Comment