Friday, February 25, 2011

Bukan aku tak sudi!!

ada sape-sape yang cuti 6 hari seminggu?? konpom xdak! insan yang istimewa itu hanyalah aku sahaja. aku cuti 6 hari seminggu, jangan tak percaya! kelas aku ada hari khamis sahaja. hohoho.

so, kerja part-time aku ialah membesarkan segala jenis anggota tubuh badan semata-mata. mana tak besar , kerja makan dan tido semata-mata.. itulah nikmat hidup! boring tahap nak meroyan..

disebabkan oleh kerana kelas pada hari khamis 3.3 ni dibatalkan, ini bermakna aku dapat cuti 7 hari dalam seminggu. aku mengambil keputusan untuk pulang ke kampung! ini bermakna 7 hari jugak lah..home sweet home tidak akan dilayan dari segi nafkah zahir dan batinnya.

walaupun aku duk di penang dah hampir 3 tahun, aku admit la,,aku masih buta dengan jalan penang. aku cuma tahu jalan nak pergi Queensbay SAHAJA! disebabkan penang ni fofular dengan jeruk-jeruk, maka jiran tetangga aku telah meminta supaya aku membawa pulang jeruk sebagai buah tangan kepada mereka. pada mulanya aku membantah, hanya aku yang tahu sengsaranya setiap kali nak bawak jeruk ini pulang kekampung. siapalah yang sudi nak pikul jeruk-jeruk yang banyak ini..tiada yang sudi melainkan aku! hanya aku!


menunjukkan betapa aku tidak sudi...huhh..!

tapi setelah dipujuk rayu, dan disogok dengan ungkapan manis yang menambat hati..akhirnya aku bersetuju..


hati gumbira apabila telah disogok dengan janji-janji manis mereka!

baiklah..isok, akan ku bawa pulang jeruk-jeruk keinginan dan idaman kalian.. aku sanggup..kerana kalian! huhhh...~


satu plastik itu satu kilo oke..mahu senget bahu saye nanti! kerana janji manis..aku rela!

tapi...
lu langsi..lu mati!!

amaran keras dari gua!!

p/s: ....mahu pesan ape2 dari rantau panjang?? ahakkkss..

7 comments:

  1. wow pahrin ahmad! kikiki
    langsi itu kurang ajar..hehhehe.

    ReplyDelete
  2. saya cuti 5 hari je seminggu. kelas 2 hari je. fine.

    ReplyDelete
  3. tapi saye lagi istimewa(bukan OKU)..lalalala

    ReplyDelete
  4. ni nak cite pasal jeruk ke nak tunjuk gamba sendiri ?

    hehehe.

    comel betul cik sapika ni. jangan tido banyak sangat. nanti jadi macam tayar lori. haha

    ReplyDelete
  5. koroe~ nak cerita macam-macam.. tapi dipendekkan cerita.. ter'upload lah gamba.. hohohoho

    ReplyDelete
  6. eh tapi asal saya cuti 2 hari je..sabtu ahad je...muahahaah

    ReplyDelete