Tuesday, February 15, 2011

Cinta jarak jauh!

bila jauh..
pung pang pung pang gaduh..
teett..teet..duk sms.
benda sama duk tanya,
buat apa, makan apa, keluar dengan sape..bla.bla.bla..
ari-ari duk melawat wall pesbok..
membuat rondaan, kot-kot ada yang noty2..
lagaknya seperti polis trafik da..

kalau yang duk dekat,
semua manis-manis..
jumpa kat dewan kuliah, g bekpes sama-sama.
balik bilik sama-sama..
kuar makan malam sama-sama..
ujung minggu dating sampai tak ingt dunia..
idup dah berdua, sampai tak der kawan lain..
dialah kawan, dialah boypren!
duit mengalir bagaikan air..
isok aku banje ko, lusa ko banje aku..
adil!

kalau yang duk jauh tetiba datang dekat...
seminggu sebelum datang duk tanya..
tiket dah beli??
agak-agak sampai kul bape?
pagi ke malam??
nanti nak duk mana??
nanti kita nak kuar pegi mana,?
tahap teruje memang tahap cipan!

bila dah sampai depan mata,
rasa 'bling-bling'..
tak percaya dia dah ada depan mata!
mula la mintak hutang lepas-lepas..
nak cheesecake! nak itu, nak ini..
tu lah penangan.. duk tengok orang lain dating makan cheesecake!
kita nak jugak..tapi simpan dalam ati...
tunggu orang yang jauh datang dekat..
baru lah boleh mengade mintak itu ini..

(gambar hiasan: di batu feringgi)
muncung mulot2 makan aiskrim~ huh

biarpun datangnya 3 hari dalam 2@3 bulan..
dah cukup baaik la..
dari tak datang-datang langsung..
kan..kan..kan..

dengan ini...telah diputuskan..
bahawa aku menyokong sepenuhnya..
' CINTA JARAK JAUH'..

cinta jarak jauh ni,
bagus untuk kesihatan sebnarnya.. aku tak nampak dia buat apa, n dia pon tak nampak aku buat apa.. adil dan saksama bukan..
tapi yang penting .. dalam hati tetap ada..!

4 comments:

  1. ala...ckp je la tgh diserang penyakit rindu...

    ReplyDelete
  2. memandai je.. ada pengalaman eh..?
    hahaha.. mane ada.. baru dua ari berlalu..
    penyakit tu memang da ada..tapi tak berapa kronik lagi..

    ReplyDelete
  3. sbr jela..mmg cinta jarak jauh byk kebaikan jg..hehe...

    p/s: Terima Kasih kerana sudi memberi komen di blog saya..Sebagai balasan saya membuat kunjungan balas ini ke blog anda..=)

    ****KLIK GAMBAR FOTOGRAFI TERKINI DISINI****

    ReplyDelete
  4. oh ye, tq faiz coz sudi datang melawat~

    ReplyDelete