Wednesday, February 9, 2011

mimpi tertanggal gigi,telah merosakkan suatu hari yang indah milikku!

~ jangan terlalu seronok menari di dalam bilik air , nanti suka menjadi duka~ pesanan dari 'dia'.

mengapa ayat ini hadir dari dia selepas aku bermimpi tertanggal gigi semalam??

ya allah, selamatkan segala-galanya. jauhi segalanya yang mendukacitakan. jauhi bisikan setan-setan dari ruang hati aku. jauhi perasaan gundah gulana ini. berikan ketenangan buat aku.

segala perjalanan dan aturan hidup ini, terletak kemas di tangan-MU ya tuhan..

p/s: orang kata, mimpi tertanggal gigi, maknanya orang yang kita sayang dan terdekat dengan kita akan tinggalkan kita... ( hanya orang kata! bukan aku kata)..

entah-entah aku yang 'nak pergi'..hahhaha. ampun maaf semua yea..!

4 comments:

  1. pernah terjadi kt sy,,,,tp sumenya bergantung pada Allah....penentu segala galanya...

    ReplyDelete
  2. anis: erm..tak taw la tipu ke tak..tapi da selalu dengar macam tu...

    gimi: alhamdulillah..buat masa sekarang tak ada ape2 kejadian yang tak diingini berlaku.. harapnya begitu lah.. huhu

    ReplyDelete
  3. tapi saya ada mimpi gigi geraham bawah kanan sakit,saya sapu ubat pada gigi yg sakit tu..lps tu gigi geraham tu pecah dan dgn mudah dpt dicabut hanya dgn tangan lps tu diikuti semua gigi bawah tertanggal tanpa rasa sakit.apa makna mimpi saya tu?

    ReplyDelete