Tuesday, February 22, 2011

ini cerita si K, tapi bukan Datuk K..

(suatu hari dalam kelas 2 inovatif..beberapa belas tahun yang lalu)

ketua kelas relax goyang-goyang kaki sambil bersembang pung pang pung pang. si penolong kelas tembam duk pegang rotan bulu ayam sambil bercekak pinggan. lagaknya bagaikan seorang cikgu. aishh..meluat!! bisik hati seorang budak perempuan berumur 8 tahun dalam hati.

wei..aku nak g bilik air kejap, jom temankan aku.. ajak si budak perempuan yang diberi nama si K. okeh-okeh..jom2. mereka beriringan ke tandas sekolah. sambil melirik-lirik manja ke arah abang hensem bergaya darjah tiga! gatai..~

oii..xdop air la anisah.. aku nak 'uk2'..jerit si K. Si anisah wat ilek je, coz bukan dia yang nak uk2..

15 minit berlalu..

anisah..ko pergi ambik air milo aku dalam beg, aku dahaga air!..jerit si K yang masih gelisah dalam tandas, coz masalah ketiadaan air untuk membersihkan b****tnya...

okeh, anisah berjalan dengan riang ria untuk melintas depan kelas abang-abang darjah tiga, boleh jeling-jeling main mata..ahakks!


~ Ini bukan si K, ini si Anisah~

beberapa minit kemudian, setelah air milo hampir satu liter tersebot bertukar tangan, si K keluar tandas dengan botol air milonya yang kering kontang!!

oii..banyak ko minum air milo..tak simpan tuk aku sikit pon!! anisah tak puas ati bila tengok air milo si K yang da kering kontang!

si K wat muka ilek n tak bersalah..

agak-agak..kalau dah umur 20-an ni, kalau aku suruh si K tu wat benda yang sama seperti beberapa belas tahun yang lalu macam mana eh?? nak ke dia buat lagi..keh.keh.keh..!

setiap kali je tengok muka si K, aku tak penah lupa kejadian air milo tersebot! kah.kah.kah. hade ke budak umur 8 tahun boleh meneguk i milo sebotol besaQ dalam tandas.. cuba pikiaQ apa yang si K tu wat.. ?? toing.toing.toing..!

p/s: zaman muda mudi untuk dikenang~

4 comments:

  1. K tu pn merujuk kat anies gak ;-) sbb my name start wif K

    ReplyDelete
  2. oh yea.. harapnya anis xde pengalaman air milo yang tragis sebegitu..ehhe.. lau ada,mesti anis da fobia da sekarang ni kan..hihihi

    ReplyDelete
  3. air milo betukar tangan dan bila sampai kat kita, dah jadi botol kosong. pernah dulu. tapi bukan milo la. air sirap. haha

    ReplyDelete
  4. ehhe..air sirap tak berapa nak melekit sangat..hohoho

    ReplyDelete