Tuesday, February 22, 2011

Cerita Jaafar sebelum beliau tonggek,and cerita selepas beliau menggunakan botox~

budak-budak sekarang bawak duwet pergi sekolah 10 hinggit! 10 hinggit dari pagi sampai petang,campur kelas fardhu ain and extra class. aish.. baru darjah 4!! bukan tingkatan 4!!

anak-anak aku isok nak bawak duwet g sekolah bape hinggit?? 20 hengget sehari? mati kat tempat kerja la gayanya aku nanti, siang malam duk carik duwet nak wat sekolah anak-anak.



tak jumpa dengan suami la gamaknya, aku kejer siang, suami kejer malam..ahai..

nak salahkan sape?? salahkan mak bapak sebab bagi duwet banyak? ataupun salahkan kantin sekolah coz makanan dijual mahai nak mampos! ataupun salahkan kedai runcit yang berterabur kat tepi pagar sekolah, yang duk jual macam-macam! ada jual kad doremon, kad robot, ikan goreng tepung, ayam goreng tepung. ais kacang, ais krim 4 rasa. n macam-macam lagi.

nak ke tengok anak-anak sendirik duk meleleh air liur tengok kawan-kawan makan and bersuka ria. aish... tu baru duk kat kampung! kalau kat bandar??

anak buah yang darjah satu bawak 5 hengget, yang darjah 4 bawak 10 hengget. aku tengok mereka pon dah kasihan, coz nilai duwet yang mereka bawak berbeza. bayangkan nanti anak aku bawak duwet 3 hengget..mahunya aku yang menagis tergolek-golek..

mana yang lebih penting?? duit atau kasih sayang?



untuk seiring dengan dunia hari ini.. duwet sebagai pemangkin kasih sayang..

aku dulu duwet pergi sekolah singgit je pun.. dapat singgit limo posen dah sonok tahap golek-golek da.. itu zaman sebelun jaafar tidak tonggek lagi okeh. berbelas tahun yang lalu. zaman dulu, nasik 30 posen je sepinggan! ekekekek.

ok..bakal anak-anakku..
saye tidak akan membenarkan kamu hidup lebih susah daripada yang pernah di lalui oleh saye nanti.. saye akan menjadi seorang JURUTERA yang hebat suatu hari nanti!!

p/s:
1. saye agak malu untuk membahasakan diri saya 'mama,mummy, ibu, mak' ekekke
2. saya tidak pernah terjerumus dalam bidang kejuruteraan pun! keh3.

1 comment:

  1. byk nya bawa duit gi sek,anak saya bawa 1.50 saja,kalau bawa bekal 1.00 aje.itupun dah kira byk tu...

    ReplyDelete