Tuesday, January 18, 2011

Tafsir Mimpi~

Allah tidak membebankan pada seseorang,
melainkan sesuai dengan batas kesanggupannya.

Tersedar dari tido dalam keadaan terisak-isak,.. dada berdebar-debar. Owh, mimpi rupanya, tapi rasa macam real. Dalam mimpi tu, rasa sangt kosong dan dukacita, sakit dan demam. Terasa sendirian dan takut.



Bila dah tersedar dari tido, terus berfikir sejenak..sambil sapu air mata yang keluar tak henti-henti. eh..aku mimpi la, bukan betol-betol pun.

'Jauh sangat roh aku keluar berjalan-jalan semalam, sampai balik kampung, pergi jumpa mak aku, mengadu-ngadu demam. Tapi, syukurlah, roh aku tahu jalan pulang dan bersatu kembali dengan jasad aku.'

~BERBAHAGIALAH ENGKAU DENGAN HIDUP INI SEBELUM MATI DAN PETIKLAH BUNGA ITU SEBELUM DATANG MUSIM GUGUR~

Nota hati: Mungkin secara kebetulan, aku mendapat berita yang 'biasiswa' dah masuk.. alhamdulillah.

3 comments:

  1. em...mimpi...ritu pon mimpi..pastuh esoknye terus google nk tau ape makne....tp mimpi ne sebenarnye hanya mainan tido....

    ReplyDelete
  2. gimi: sama la, bangun2 tido, terus google jugak.. hahha.

    anies: ala..biasiswa cket je pun.. huhuhu

    ReplyDelete