Wednesday, November 10, 2010

Altantuya mencari cebisan otaknya..


siapa ketuk pintu bilik aku bertalu-talu semalam??

aku boleh terima lau kawan-kawan ketuk andainya waktu tu jam 1 pagi. ni aku tak boleh terima bila dia ketuk pintu bilik aku jam 4.12 minit pagi! siapa punye kerja agaknya.


bunyi ketukan perlahan tapi laju dan tak berhenti. ia membuatkan aku tersedar dari tido. termenung sekejap, membetolkan kepala yang pusing. duk fikir, nak g buka ke tak. nak g buka..tapi takot pejahat yang nak merompak! maklumlah kami ni perempuan. kalau tak g buka pula, takot-takot ada hal yang urgent.


lepas duk termenong, rumate aku tersedar dengan ketukan itu. kami tergaman dan saling memandang, sama-sama fikir nak pergi buka atau tak. yang herannya si tukang ketuk pintu tu langsung tak bersuara. tak pulak panggil aku or rumate aku. keje dia ketuk je, pastu ciap tolak-tolak lagi pintu. hati makin berdebar-debar. aku pun tak tanya, ' hai orang kat luar, apa nama dan nak apa?'. takot weyh... lau tanya dia, tetiba dia jawab , mcm ni, macam mana.?.' hai orang kat dalam, aku ALTANTUYA. tolong la buka pintu aku nak cari sisa otak aku dalam bilik kau'. erm... aku putuskan biar tak tya.. aku takot dengan jawapan yang akan dia jawab.



aku biar je orang tu ketuk pintu sampai dia puas, masih lagi saling memandang dengan rumate., dalam otak cuma ada dua .. penjahat atau hantu! buat- buat berani intai kot bawah pintu, ( tak der bayang selipar jepon )...huhh..



apa yang menjadi persoalan..


  • kalau ada hal penting, nape tak kol aje.

  • nape tak panggil nama aku time ketuk pintu.

  • kenapa tak de bayang kaki bila aku intai.

  • kenapa dia cuba tolak-tolak pintu walaupun tahu pintu berkunci.

  • apa motif datang bilik aku jam 4.12 pagi.

  • penjahat atau altantuya!!

tolong jawab !!

No comments:

Post a Comment