Sunday, November 21, 2010

macam-macam di aidiladha~


hari wat ketupat~

serunuk baraya di kampung, dapat merasai kemeriahannya walaupun hanya raya korban. aku sampai kampung pada hari wat ketupat, terus aje wat ketupat. ehehhe..




ini ketupat yang belum ciap..


yang ni da ciap~






raya pertama~

seluar petak-petak ijau dan baju itam menjadi baju rasmi pagi raya.. mandi di awal pagi, iaitu 11 pagi. duk kat umah cuma jadi tukang ambik daging yang jiran-jiran hantar sahaja, sambil ucapkan 'terima kasih (k.yah,mak.cik, ayah mat, dll..) dan selamat ari raya'. kakak-kakak dan abang semuanya beraya di perantauan, ada di amerika, lubnan, china dll, maklumlah masing-masing ada mak mertua. hanya aku yang menjadi 'king' di rumah Cik Jijah. pada petangnya aku jadi King Cobra plak.. tidow!

hari raya kedua~

selepas semua anak-anak Cik Jijah berkumpul kat umah cik jijah, sekor lembu telah dikorbankan. hari tu aku bukan lagi 'king' tapi da tukar pangkat, jadi bibik! huhh... Cik Jijah memang sangt bermurah hati, kalau boleh tiap-tiap bulan nak wat kenduri lembu sekor. yang jadi masalahnya, aku..aku...yang perlu kemas semua tuh.. Tapi xpe, aku suka kenduri, sebab dapat jumpa sanak sedara.



jangan harap aku nak g ambik gamba yang pisau duk kat leher lembu.. mintak ampun la.. hahahha.


huh~ pinggan mangkok! menci..

beberapa hari kemudian~


~oit sapika, sila pergi baca buku! isok kamu ada exam...! ~



opss...sebelum terlupa..saye jugak wat benda ni... first time ok..ekekke..tapi ..mcm pelik jer.. nanti len kali..mesti makin comel n sedap...lalallalal.

No comments:

Post a Comment